28 April 2010

PUTAR-PUTAR MASA

Rasa macam dah lama betul tak memblog ni. Memang takde masa la kebelakangan ni. Masa 24 April hari tu, habis dah semua exam. Paper last: Noise. Dah la jawab entah apa-apa. Nak kata tak study, memang dah maut dah study malam tu. Dah takde rezeki kan. Masuk peksa je jadi blur tengok soalan. Sedih betul.

Sebab exam ni la antaranya saya takde masa nak memblog. Padahal banyak betul benda nak diluahkan daripada otak, hati dan perut (perlu ke perut?!). Takpela, anyways sekarang saya boleh la cerita tentang perkara-perkara yang berlaku sepanjang tak memblogkan diri ni. Antara perkara penting yang saya nak share ialah: “saya dah habis dua tahun belajar”. Tinggal setahun je lagi. Saya rasa sangat-sangat cepat masa berlalu. Teringat lagi masa baru mendaftar dulu. Huhuhu…harunya…. Kemudiannya, tahun ni saya akan meginjak umur 21…fuh, besar dah tu, lesen tak dok lagi…aduh… kena daftar jadi pengundi pulak, nak tukar IC…. Hitung-hitung balik, dah 8 tahun hidup di perantaun, rasa pelik sungguh. Saya rasa mcam kanak-kanak je lagi, tak rasa macam dah besar pun. Hahaha. Bengong je bunyinya. Saya rasa macam nak jadi Peter Pan la, supaya tak payah besar sampai bila-bila.

Hari ni Selasa, 27 hb (sebenarnya dah masuk Rabu dah). Baru je semalam saya balik rumah dari UPM, rasa seronoknya la. Semalam sempat celebrate besday anak sedara saya yang sulung, Mia. Sayangnya Fifi yang saya beli untuk Mia saya tak bawa balik, sebab saya rasa besar sangat la Fifi tu. Walaupun kecil-kecilan je majlis besday Mia, mestilah meriah. Ni kali ketiga saya balik rumah sepanjang sem ni, dan setiap kali balik pendek-pendek je. Hari tu balik, kena pergi ASLI pulak, dok umah dua hari je. Lepas tu balik masa hujung minggu sekali, dan yang ni pun balik seminggu je, sebab ada LI. Haiyyoo….

Geramnya nak balik Tuhan je yang tahu. Tapi rasa takut pulak nak start LI nanti, yela, dah la kena main ngan gajah kan. Kalau gajah tu saiz kucing kan best, boleh saya lambung-lambung macam lambung anak sedara. Sepatutnya saya LI dekat Paya Indah Wetlands kat Putrajaya, tetiba PERHILITAN hantar pergi Kuala Gandah pulak. Kalau tak boleh dah saya menetap kat kolej je. (Semangat cintakan kolej ke bang? Huhuhu。。。)

Bila balik rumah, saya ada jugak tertekan sebab perkara-perkara kecik yang saya perlu ‘adapt’kan semula. Antaranya sebab rumah saya tak macam kat kolej; ada tempat yang sempit sampai terlanggar, ada pintu yang rendah sampai terhantuk kepala, kadang kadang nak jalan dalam rumah pun tension, sebab ketinggian saya yang melebihi orang lain. Air pulak tekanan rendah; sampai nak basuh pinggan pun susah sebab air kecik sangat. Yang seronoknya mestilah jumpa anak sedara dan abah dan mak. Rumah saya yang baru lepas renovate ni rasa kurang mesra lagi. Lama-lama sikit nanti bolehla kot.

Sekarang ni dok rumah je, terbayang-bayang masalah tak best yang dihadapi. Alah, lupakan la semua tu….

Semalam sampai surat dari JPA ucapkan tahniah untuk pelajar tajaan (sayalah tu…) pasal CGPA saya untuk sem 3. Hadoi, sem ni macam mana la pulak. Saya berserah jela pada Tuhan. Hari tu pulak Peladang hantar calendar yang ada gambar saya. Semua ni menyebabkan saya rasa cam saya perlu terus gigih sebab ramai yang mengharapkan kejayaan saya. Terima kasih kepada Peladang, JPA dan PNB, sebab sudi nak taja saya (walaupun saya tak sempat pun merasa duit PNB tu…). Oh, tima kasih jugak untuk Felcra yang sudi menyumbang untuk anak penoreh getah macam saya. Kalau tak, siapalah nak bayar yuran saya masa first year dulu yer.

No comments:
Write curses

Hey, we've just launched a new custom color Blogger template. You'll like it - https://t.co/quGl87I2PZ
Join Our Newsletter