04 September 2013

Tunggu Sekejap


“Tunggu sekejap wahai kasih
Kerana hujan masih renyai
Tunggu sekejap
Dalam pelukan asmara ku

Jangan bimbang
Walaupun siang akan menjelma
Malam ini
Belum puas bercumbu dengan kau”

Hujan lebat menimpa cermin kereta. Setiap titis berirama halus dan runcing, tajam menikam telinga.

“Kau suka hujan?” dia di sebelah bersuara.

“Suka. Aku rasa tenang. Dan hujan selalu memberi aku peluang untuk berfikir.”

“Hehehehe.”

“Kenapa? Kau tak suka hujan?”

“Tidak. Aku suka. Aku suka basah.”

Diam. Senyum halus.

“Kau tahu, tak semua benda perlu dijadikan rujukan lucah.”

“Tidak, benar. Aku suka benar kebasahan.”

“Kau tahu, semua yang kau hendak tidak mungkin semuanya dapat.”

“Sukakan kebasahan tidak susah untuk didapatkan.”

“Kau rindu aku?”

“Lebih dari kau rindukan aku.”

“Kau sudah dewasa.”

“Tidak. Kau masih anak benar. Kau masih keanakan.”

“Kau rindu menjadi dulu? Sewaktu kita kecil?”

“Masa terlalu kejam. Tidak mungkin berundur.”

“Ah, kita kawan. Kawan saja. Mereka tidak mengerti.”

“Kita lebih dari kawan.”

“Dan aku cintakan kau.”

“Kita satu.”

Lenyap. Lesap. Aku sedang berbicara dengan diriku sendiri, akhirnya bertemu konklusi lucu. Kau dan aku, hanya bicara mainan sewaktu hujan turun.

Dan aku suka berdrama dengan diriku. Aneh tetapi selalu jujur. Bahkan untuk rahsia terpaling dalam.

No comments:
Write curses

Hey, we've just launched a new custom color Blogger template. You'll like it - https://t.co/quGl87I2PZ
Join Our Newsletter