10 May 2011

Suka-suka

1
Gembira. Dah habis semester 6. Result pun dah keluar. Alhamdulillah, maintain lagi. Allah dah bagi yang terbaik. Usaha patut lebih lagi, tapi rezeki dalam tangan Tuhan. Banyak ruang untuk dibaiki.

2
Dalam diam, semuanya masih tak sempurna. Terasa kekurangan sesuatu. Terasa rindu kepada sesuatu yang masih belum menjelma.

3
Segalanya terlepas dalam genggaman macam gelas kaca terjatuh atas lantai. Sebelum sempat disambut dah pecah berderai. Hancur lebur. Luluh semua jadi kepingan. Bunga layu sebelum berkembang.

4
Kalau 3 tahun dibahagikan kepada fasa; Tahun 1: Fasa penerokaan potensi, Tahun 2: Fasa perhubungan, Tahun 3: Fasa penilaian semula. Fasa terakhir fasa paling berat, bila kita sedar mana silapnya kita semasa melalui Fasa 1 dan 2.

5
Segalanya dah berakhir pun. Saya berdoa supaya kita akan berjumpa lagi jika ada rezeki. Sungguh banyak lagi kata-kata yang tidak terucap antara kita. Kata-kata untuk menyatakan betapa sayangnya saya pada kamu. Sayang pada segala-gala. Kenangan kita. Saya akan rindu kamu, dan menunggu peluang bertemu lagi.

6
Kesilapan banyak mengajar saya menjadi manusia dan Muslim yang lebih baik. Tindakan yang silap boleh memusnahkan diri.

7
Kata selamat tinggal tanpa air mata. Kita mesti jumpa lagi. Mesti.
Selamat tinggal zaman First Degree.

4 comments:
Write curses
  1. banyak silap saya buat kat fasa 1 dan fasa 2...
    ok skang...saya bersedia untuk memperbaiki fasa 1 dan 2 dengan menjadi budak rajin belajar!

    ReplyDelete
  2. yeah! semoga berjaya cik Qin-Qin!

    ReplyDelete
  3. semoga berjumpa lagi yer...n semoga berjaya mengharungi hidup yg lebih mencabar di luar sane yer tenet....tp...xpe ke aku panggil ko tenet nih? kalo x boleh, aku minta maaf setulus hati ye....ade mase ruang n peluang kite gosip2 lagi tau....

    ReplyDelete
  4. waa...srnok nyerr da abs...sy ade setaun lagi ni nk abs dgree.....;p

    ReplyDelete

Hey, we've just launched a new custom color Blogger template. You'll like it - https://t.co/quGl87I2PZ
Join Our Newsletter