25 March 2010

MAPURA 2010

Malam tadi baru post mortem MAPURA, event yang kononnya paling gempak di Kolej saya. Hmm, macam-macam la yang mereka sembangkan dalam meeting.

Seperti biasa, ada hati yang tak puas, ada air mata yang mengalir, ada....macam-macam la.

Saya pun bengang juga dengan certain-certain orang, tapi terpaksa be professional. Kalau ikut hati, memang saya nak bedah sekor2 malam tadi. Especially 'orang-orang' tu, yang kononnya nak membangunkan kolej, but instead of supporting our program, deorang yang menghancurkan.

Kesian pulak dengan Izmir. Betul Bonda cakap, 'he was running a one man's show!!!" Memang betul pun benda tu. Tapi Si Izmir ni banyak lagi benda yang dia tak luahkan.

CONTOHNYA:
Siapa sebenarnya yang suruh dia bagi arahan untuk cut ucapan VVIP? Tak lain tak bukan, dot3.... Tapi Izmir jugak yang tanggung. Orang tu maybe dia fikir dia dah besar, sebab pernah jadi pengarah program, tu dia suka2 bagi arahan bukan2...

Kenapa terpaksa berlaku perubahan saat-saat akhir? Sebab final year merayau-rayau dan masuk lambat, termasuk dot3....

Dan bermacam-macam lagi.

Tapi saya tak faham kenapa 'golongan tu' yang sibuk post kat FB, cakap orang nak tindas lah, nak rampas kuasa lah. Yang kami ni?!!!!Tak ke kami yang lagi tertindas? Siapa yang lagi dijatuhkan?

Dan tahun ni juga menyaksikan tiada siapa yang kebal depan Bonda, termasuk pihak pengurusan. Depan Bonda, yang haq itu haq; yang salah itu salah; yang betul itu betul. Walaupun ada orang yang cuba mempengaruhi Bonda untuk tujuan peribadi, Bonda is not that easy. Faham? Way to go Bonda!! Jangan la Bonda terpengaruh dengan hasutan mana-mana golongan.

God has sent us some light from above. And that light is Bonda....

Anyways, Teknikal MAPURA hancur. Kenapa mereka sangat degil? Dah tegur banyak kali dah....

Pengarah pun masalah. Siapa yang suruh kita stick to that Pengarah? Dia jugak.... Even Felo dah suruh, tapi time2 tu, dia bersuara....

Jemputan pun satu. Kenapa taknak bagi goodie bag dekat pasangan?KENAPA?!!! Siapa yang bawak balik semua door gift yang lebih2 tu? Kitorang jugak!! Penat tau tak?

Sekian saja MAPURA tahun ni..... Moga tahun depan kesilapan terbesar tahun ni takkan berulang, iaitu: PENGARAH.

2 comments:
Write curses
  1. hurm..itulah ragam2 warga kolej :))
    merasakan diri terlalu baik,
    tanpa ambil kira orang lain...

    ReplyDelete
  2. hahhahaha... ak sokong 2.. mcm hampeh jew dak2 ni.. klu mcm 2 gye nyer.. dinner kte 6t lgy hancit r..

    ReplyDelete

Hey, we've just launched a new custom color Blogger template. You'll like it - https://t.co/quGl87I2PZ
Join Our Newsletter