17 March 2016

Maafkan Aku, Teman


Benar, kata kau

Aku jahat

Aku malu, sungguh
Tika rekahan suria menyentak lena kita
Beradu damai seribu dekad lamanya dalam keinginan
Membasuh cinta dan mimpi pada hujung-hujung sepi yang membara; gila

Tiada apa aku, bila mengira
Gugur embun panas di telapak tangan, menimpa dari pinggir mata
Mengewap pergi mengikut udara, hembusan hawa jiwa
Tinggal lagi, sendiri berseorangan

Tiap kali juga begitu
Beralun, menghantar keluhan ke belakang
Dalam paginya dihambat kecewa ke hujung naluri
Sepi.

Maafkan aku, bila lagi
Aku mengutus khabar kepadamu
Meminta-minta untuk bertemu
Tunduk pada mahuku, sedang aku masih haru.

Dalam sepimu, aku selalu tahu
Keinginanmu untuk meninggalkanku

Aku selalu bermimpi tentang kita
Tentang syurga di atas dunia
Tentang kayangan puncak rasa
Tentang misteri dan suara-suara.

Tapi apa lagi yang kita ada, kalau yang pernah terungkap dan terbina,
Hanya sekadar kata.

Maafkan aku, teman.

No comments:
Write curses

Hey, we've just launched a new custom color Blogger template. You'll like it - https://t.co/quGl87I2PZ
Join Our Newsletter