06 November 2015

SYURGAMU

Bawah limbungan cahaya jingga

Rindu asyik dan pilu yang menghiris
Telah kutemui erti pertemuan.

Pada malam-malam ku berfikir siang takkan muncul
Gelap yang merangkul setiap inci batang tubuh
Aku berjumpa makna sunyi.

Aku selalu berteman derita,
Hati walang mengampu luka
Tetapi ketakutan kepada perpisahan itu lebih tragis menggila
Segenap jiwa.

Telah kuhamparkan doa, kupanjatkan harapan
Kutuliskan cerita mengenai makna kehidupan

Tetapi sejauh mana kuterfikir aku telah berlari
Ke pesisir memorimu, aku kembali.

Cinta dan mimpi
Cerita dan memori

Dalam gelita malam yang jahat menggigit-gigit sanubari
Aku pada penamatnya bertemu kekuatan terakhir
Untuk menempuh derita esok hari.


Bedaduz,
Sri Kembangan

No comments:
Write curses

Hey, we've just launched a new custom color Blogger template. You'll like it - https://t.co/quGl87I2PZ
Join Our Newsletter